Mitä data mahdollistaa matkailualalla

Artikkelikuva: Mitä data mahdollistaa matkailualalla

[vc_custom_heading]Mitä data mahdollistaa matkailualalla


Päivämäärä: 23.5.2017
Aika: 8.30-13.30
Paikka: Allas Sea Pool (Katajanokanlaituri 2, 00160 Helsinki)
Ilmoittaudu


Mitkä ovat datan mahdollisuudet matkailualalla? Miten tehostaa matkailijoille suunnattuja palveluita avoimen datan avulla? Tule kuulemaan datapohjaisesta liiketoiminnasta, pääkaupunkiseudun matkailun näkymistä ja avoimen datan mahdollisuuksista matkailualalla.

Tapahtuma järjestetään Allas Sea Pool -merikylpylässä Kauppatorin kupeessa. Pidämme lounastauon merellisissä maisemissa huhtikuussa valmistuneessa ravintolassa.

 

Ohjelma:

klo 8.30 Kahvi ja ilmoittautuminen

Tervetuloa

Hiljaa, kun data puhuu!
Kuinka oletuksista luopuminen mahdollisti uuden datapohjaisen liiketoiminnan
– Laura Avonius, johtaja digitaaliset innovaatiot, Aller Media

Elämyksiä datalla
Kaupunkien rajapinnoilla lisämahdollisuuksia datan käyttöön
– Annukka Varteva, projektipäällikkö & Aapo Rista, tekninen asiantuntija, Forum Virium Helsinki

Kartalla
BLE beaconien ja paikkatietodatan tuomat mahdollisuudet matkailualalle
– Annina Koskiola, toimitusjohtaja, Proximi.io

Visit Espoo
TBA

Kuupo
Tapahtumamarkkinointiportaali matkailijan kaveri

– Timo Kettunen, toimitusjohtaja, Diske Oy

Sovellusunelmia
Hanna Muoniovaara, matkasuunnittelija, Visit Vantaa

Saumaton matkaketju ja palvelut rajapintojen kautta
– Taina Haapamäki, toimitusjohtaja, FLOU

klo 11.20–12.10  Lounas

Avoimen datan showcaseja
– Teemu Ropponen, toiminnanjohtaja, Open Knowledge Foundation

MyHelsinki – urbaania matkailua
– Tia Hallanoro, markkinointiviestintäpäällikkö, Helsinki Marketing

Datalähteiden ja -sisällön hyödyntäminen kuluttajakokemuksen optimoinnissa
-Roope Suomalainen, Co-founder, Eventz.today

Yhteenveto ja verkostoituminen
klo 13.30 Tapahtuma päättyy

Ilmoittaudu heti, paikkoja on rajoitetusti
Ilmoittautuminen päättyy 19.5.2017

Tilaisuuden järjestää 6Aika Avoin Data -kärkihanke, jossa Suomen kuusi suurinta kaupunkia (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere, Turku ja Oulu) avaavat dataa ja rajapintoja, jotta syntyisi mahdollisuuksia uudelle liiketoiminnalle. Kärkihanke kuuluu 6Aika-kaupunkistrategiaan, jossa Suomen suurimmat kaupungit pyrkivät yhteisvoimin kohti avoimia ja älykkäitä palveluja. Lue lisää datapohjaisesta liiketoiminnasta: databusiness.fi

Lue myös