[vc_custom_heading]Mitä data mahdollistaa matkailualalla
Päivämäärä: 23.5.2017
Aika: 8.30-13.30
Paikka: Allas Sea Pool (Katajanokanlaituri 2, 00160 Helsinki)
Ilmoittaudu
Mitkä ovat datan mahdollisuudet matkailualalla? Miten tehostaa matkailijoille suunnattuja palveluita avoimen datan avulla? Tule kuulemaan datapohjaisesta liiketoiminnasta, pääkaupunkiseudun matkailun näkymistä ja avoimen datan mahdollisuuksista matkailualalla.
Tapahtuma järjestetään Allas Sea Pool -merikylpylässä Kauppatorin kupeessa. Pidämme lounastauon merellisissä maisemissa huhtikuussa valmistuneessa ravintolassa.
Ohjelma:
klo 8.30 Kahvi ja ilmoittautuminen
Tervetuloa
Hiljaa, kun data puhuu!
Kuinka oletuksista luopuminen mahdollisti uuden datapohjaisen liiketoiminnan
– Laura Avonius, johtaja digitaaliset innovaatiot, Aller Media
Elämyksiä datalla
Kaupunkien rajapinnoilla lisämahdollisuuksia datan käyttöön
– Annukka Varteva, projektipäällikkö & Aapo Rista, tekninen asiantuntija, Forum Virium Helsinki
Kartalla
BLE beaconien ja paikkatietodatan tuomat mahdollisuudet matkailualalle
– Annina Koskiola, toimitusjohtaja, Proximi.io
Visit Espoo
– TBA
Kuupo
Tapahtumamarkkinointiportaali matkailijan kaveri
– Timo Kettunen, toimitusjohtaja, Diske Oy
Sovellusunelmia
– Hanna Muoniovaara, matkasuunnittelija, Visit Vantaa
Saumaton matkaketju ja palvelut – rajapintojen kautta
– Taina Haapamäki, toimitusjohtaja, FLOU
klo 11.20–12.10 Lounas
Avoimen datan showcaseja
– Teemu Ropponen, toiminnanjohtaja, Open Knowledge Foundation
MyHelsinki – urbaania matkailua
– Tia Hallanoro, markkinointiviestintäpäällikkö, Helsinki Marketing
Datalähteiden ja -sisällön hyödyntäminen kuluttajakokemuksen optimoinnissa
-Roope Suomalainen, Co-founder, Eventz.today
Yhteenveto ja verkostoituminen
klo 13.30 Tapahtuma päättyy
Ilmoittaudu heti, paikkoja on rajoitetusti
Ilmoittautuminen päättyy 19.5.2017
Tilaisuuden järjestää 6Aika Avoin Data -kärkihanke, jossa Suomen kuusi suurinta kaupunkia (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere, Turku ja Oulu) avaavat dataa ja rajapintoja, jotta syntyisi mahdollisuuksia uudelle liiketoiminnalle. Kärkihanke kuuluu 6Aika-kaupunkistrategiaan, jossa Suomen suurimmat kaupungit pyrkivät yhteisvoimin kohti avoimia ja älykkäitä palveluja. Lue lisää datapohjaisesta liiketoiminnasta: databusiness.fi