3.9.2015 klo 8:30-16:00, ravintola Maxine, Helsinki
 
Palvelumuotoilu nostaa asiakaskokemuksen keskiöön ja luo täysin uutta markkinaa ja liiketoimintaa kannattavasti ja hallitusti. Muotoile tai mukaudu -seminaarissa keskustellaan, miten johdat asiakaskokemustasi ja teet palveluistasi muotoilun avulla tulevaisuudessa tehokkaita, miellyttäviä ja kannattavia.
 
Puhujina ovat mm. advisor Mikko-Pekka Hanski, brand strategy consultant, academic & author Kamil Michlewski, futurologi Tarja Meristö, senior service designer Alex Nisbett sekä senior business designer, CEO Jaakko Wäänänen. Fiksun Kalasataman ohjelmapäällikkö Veera Mustonen kertoo alueella tehtävästä kehitystyöstä.
 
Seminaarin järjestää Suomen Service Design Network.
 
Ohjelma
 
8:30 Aamukahvit ja ilmoittautuminen
9:00 Avaus päivän teemaan
– Kari Korkman, HDW & Tarja Chydenius, SDN Finland
 
9:10 Palveluntarjoajasta asiakaskokemuksen tekijäksi
– Mikko-Pekka Hanski, co-founder at Idean
 
9:30 Asiakkaan tarpeet ja palveluiden käyttö tulevaisuudessa
– Tarja Meristö, yritysfuturologi, yliopettaja, Laurea-ammattikorkeakoulu
 
10:10 Elävien palveluiden aikakausi
– Teemu Äijälä, Service Design Director, Fjord
 
10:45 Kahvitauko
 
11:00 Design attitude – Why Silicon Valley, IBM or McKinsey are suddenly all into design?
– Kamil Michlewski, Brand strategy consultant, academic and author
 
11:40 Miten varmistamme palvelumuotoiluprojektien tulosten juurtumisen osaksi arjen johtamista?
– Sari Äijälä, projektinjohtaja, ISS
 
12:00 Vähittäiskaupan palvelumurros
– Lauri Toivonen, Director, Head of Marketing, SOK
 
12:20 Miten ottaa palvelumuotoilu haltuun yrityksissä?
– Jaakko Wäänänen, CEO, strategist, Diagonal Mental Structure Oy
 
12:40 Lounas
 
13:30 Case-esimerkkejä kolmessa ryhmässä:
 
Uusi Kalasatama // Suomi.fi ja yrityssuomi.fi
– Veera Mustonen, Forum Virium & Jani Ruuskanen, Väestörekisterikeskus
Insinöörit palvelumuotoilun muutosagentteina // Internet of Things
– Marjukka Mäkelä, ABB & Pekka Lindeman, SOL
Soup ‘n’ Soul – Kuinka keitot ja palvelu yhdistyivät erottuvaksi kokemukseksi? // Enter Finland
– Sanna Teinilä, Saarioinen & Mikko Koivisto, Diagonal Mental Structure Oy
– Kaisa Härkisaari, Maahanmuuttovirasto & Alexander Budde, Fjord Helsinki
14:30 Take-away-kahvitauko
 
14:35 Workshopit kolmessa ryhmässä:
 
Muotoiluajattelu ja empatia osaksi yrityksen DNA:ta
– OP Tuote- ja palvelukehitys, Ulla Jones & Tytti-Lotta Ojala
Futures Fit – Ensimmäinen askel kohti tulevaisuuskestävää palvelumuotoilua
– Minna Koskelo & Anu Nousiainen
Digitaaliset palvelut osana asiakaskokemusta
– Ixonos / Viking Line, Esa Nettamo
15:35 Making the future – Making the difference with service design
– Alex Nisbett, Senior Service Designer, Livework / London
 
16:00 SDN Drinks
Open house, avoin kaikille! Drinkit -50%
 

Aika: 09/03/2015 – 09:00 – 16:00 – 09/03/2015 – 09:00 – 16:00
Paikka: Ravintola Maxine, Urho Kekkosen katu 1A

http://finland.service-design-network.org/