Forum Virium Helsinki toteutti jäsenilleen ja yhteistyökumppaneilleen loppusyksystä 2007 tapahtumakyselyn, jossa kartoitettiin mistä elementeistä onnistunut tapahtuma muodostuu sekä haettiin kiinnostavia tapahtumateemoja. Vastauksia tuli runsaasti, kiitos siitä kaikille osallistujille!
Vastausten perusteella teemoista ylivoimaisesti kiinnostavin tällä hetkellä on sosiaalinen media. Muita mielenkiintoa keränneitä teemoja ovat myös ubiikit palvelut, monikanavajakelu ja terveydenhuolto.
Hyvän tilaisuuden ideaali pituus on puoli päivää kestävä ohjelma, joka koostuu keynote-puheenvuoroista, kansainvälisistä huippupuheenvuoroista sekä paneeli- tai yleisökeskustelusta. Verkottumiselle varattu aika on yksi tärkeimpiä onnistuneen tapahtuman edellytyksiä.
Vastaajia pyydettiin valitsemaan kolme adjektiivia, jotka parhaiten kuvaavat digitaalisten sisältöjen ja palveluiden toimialaa Suomessa tällä hetkellä. Eniten annetuista vaihtoehdoista ääniä keräsivät adjektiivit pirstaloitunut, odottava ja monitasoinen. Useiden vastaajien mielestä toimiala on myös innovatiivinen tai varovainen.
Väreistä, jotka parhaiten kuvaavat Forum Virium Helsinkiä, ylivoimaisesti eniten ääniä sai oranssi. Tämän lisäksi myös keltainen, hopea ja kulta yhdistetään Forum Virium Helsinkiin.
Suurkiitos kaikille kyselyyn osallistuneille! Vastauksia hyödynnetään tulevien tapahtumien järjestelyissä, joista seuraavana tulossa on Forum Virium Helsingin ja Dimes ry:n vuosiseminaari 28. helmikuuta 2008.